Spenatsoppa med nöttopping
Spenatsoppa med nöttopping
Supersnabb soppa med crunchig topping. Perfekt som vardagsmiddag, men också att äta som lunch.
Indisk gryta med mynta
Indisk gryta med mynta
Med en såsbas på nötter blir det här en mjuk och mättande rätt. Spetsa med en chilifrukt om du vill ha den hetare.
Sockerdetoxa familjen!
Många familjer vill dra ner på sockret. Men hur lyckas man? Här är Hälsas expert, nutritionisten Pernilla Bergs 8 bästa tips!
Tacofeeling i fräscha blad
Tacofeeling i fräscha blad
Middagen är räddad med denna färsrätt som är lika god som hälsosam. Använd gula paprikor så får du lite extra C-vitamin på köpet.
Candida – boven bakom många sjukdomar
Har du uppsvälld mage, klåda 
i underlivet eller ett extremt sötsug? Orsaken kan vara en överväxt av candida. 
En svamp som finns naturligt i vår tarmflora, men som kan ställa till det om den får härja fritt. Men det finns mycket du kan göra själv.​
Nektarinparfait med fikon och körsbär
Nektarinparfait med fikon och körsbär
Bananglass är enkelt att göra och kan varieras efter vad som finns i skafferi och frys. Till denna parfait har jag valt syrliga nektariner! Hemligheten med att få till rätt konsistens är att mixa med lite nötmjölk eller grädde.
Svarta vinbär – blåsvarta 
beskyddare!
Svarta vinbär förtjänar att få sin status höjd från lite undanskuffat trädgårdsbär till det nordiska superbär det faktiskt är! Hemligheten stavas framför allt antocyaniner – kraftfulla antioxidanter som skyddar såväl immunsystem som muskler.​
Basilika- och jordgubbsspritzer
Basilika- och jordgubbsspritzer
Smakkombinationen i denna drink är så somrig och kan enkelt förändras med mynta/nektarin, mynta/vattenmelon – eller byt ut vattnet mot örtte! Kombuchan gör drinken extra festlig och nyttig med sina goda enzymer och bakterier.
Finn din ikigai – meningen i ditt liv​!
Gul tomatsoppa med sojastekt majs
Gul tomatsoppa med sojastekt majs
Denna soppa blir så god – och vacker! Toppingen är viktig eftersom man gärna vill få textur i  soppan. Toppingen kan bestå av nötter, råa finhackade grönsaker eller örter och hampafrön. Tillaga gärna dagen före.