Artiklar



Recept: Busenkla bananpannkakor
Recept: Busenkla bananpannkakor
Här är ett lättlagat, mättande och nyttigt favoritmellanmål för många. Pannkakorna är mjölk- och glutenfria, om du väljer rena havregryn. Perfekt som återhämtning efter ett svettigt träningspass!
Recept: Edamamebönor med sojadressing
Recept: Edamamebönor med sojadressing
Edamamebönor är japanska sojabönor med en god, nötig smak. De är ett både trevligt och nyttigt snacks till fördrinken och de passar perfekt som plockmat.
Därför är grapefrukt så nyttigt
Därför är grapefrukt så nyttigt
Grapefrukt är rena hälsobomben! Den innehåller mängder av nyttigheter och ytterst få kalorier. En halv grapefrukt ger dig nästan hela det rekommenderade dagliga intaget av C-vitamin. Allra nyttigast är den röda blodgrapen.
Se upp för de dåliga pandemivanorna!
Se upp för de dåliga pandemivanorna!
Karantän, social distansering och hemarbete har förändrat vår livsstil. Promenaderna till och från jobbet uteblir, vi går inte iväg och lunchar med arbetskamraterna och gymbesöken får vänta. Här är de nya vardagsvanorna som vi bör se upp med för att må bra.
Tävling: Hälsakrysset nr 3
Tävling: Hälsakrysset nr 3
Här kan du som har löst korsordet i Hälsa nr 3 vara med och tävla om fina hudprodukter från Weleda!
Tävling: Vinn en aktivitetsklocka
Tävling: Vinn en aktivitetsklocka
Var med och tävla om denna exklusiva present – en aktivitetsklocka som mäter 96 olika aktiviteter, ger träningstips och har superlång batteritid. Klockans värde är 1 290 kr.
Tävling: Vinn boken Allt om periodisk fasta
Tävling: Vinn boken Allt om periodisk fasta
Nyfiken på periodisk fasta? I den här boken finns allt du behöver veta om detta nya sätt att äta sunt. Vi lottar ut tre ex av Ulrika Davidssons bok Allt om periodisk fasta. Ta chansen att bli en vinnare!
Tävling: Vinn ett medlemskap hos WW ViktVäktarna
Tävling: Vinn ett medlemskap hos WW ViktVäktarna
Är du redo att komma igång med din viktresa och nya, sunda livsstil? Här kan du få kickstarten du behöver! Vi lottar ut 3-månaders medlemskap hos WW ViktVäktarna till fem lyckliga vinnare. Var med och tävla med oss!
Marockansk quornfärsgryta
Marockansk quornfärsgryta
Torkad frukt, mandel och mustiga kryddor är typiska ingredienser i de marockanska grytorna. Servera gärna med bulgur, couscous eller ris och ett gott bröd till.
Så får du fräschare hår efter klimakteriet
Så får du fräschare hår efter klimakteriet
Känns ditt hår torrare, tunnare och sprödare än när du var yngre? Tappar du mer hår än tidigare? Lugn, det är helt normalt för kvinnor över 40! Och jo – det finns massor av bra tips som stärker håret både inifrån och utifrån!
Recept: Chili sin carne
Recept: Chili sin carne
Bjud familjen på en mustig, rejäl och het chili, perfekt att servera en mörk och kall vinterkväll. Servera gärna med tortillabröd till.
5 vardagstips för ungdomlig hud
5 vardagstips för ungdomlig hud
Undvik torrhetsrynkor, plufsighet och onödiga ålderstecken med några enkla livsstilsförändringar. Det är lättare än du tror att få en ungdomlig, fräsch och välmående hy!
Därför bör du äta mer yoghurt
Därför bör du äta mer yoghurt
Älskar du yoghurt? Grattis, det gör även din kropp! Studier visar att yoghurt är ett nästan unikt livsmedel. Mjölksyrabakterierna i yoghurten hjälper oss att gå ner i vikt, stärker skelettet, dämpar inflammationer i kroppen och håller huden frisk och elastisk.
Värmande vegogryta med kokos
Värmande vegogryta med kokos
En underbar vegetarisk linsgryta, med pumpa, rotfrukter och värmande indiska kryddor, som inte alls är kryddstark. Den här middagsrätten är glutenfri, mjölkfri och rik på antioxidanter.
Hemmagjord nutella utan socker
Hemmagjord nutella utan socker
Det här är en krämig choklad- och nötkräm som är enkel att göra själv. Nutella passar bra i både desserter och som pålägg på lyxiga brunchmackor, våfflor och pannkakor.
10 tecken på att du behöver mer D-vitamin
10 tecken på att du behöver mer D-vitamin
Hälften av oss nordbor lider av D-vitaminbrist på vintern. Men visste du att 14 procent av oss har så låg nivå D-vitamin redan på sensommaren att vi riskerar att utveckla symtom på underskott av vitaminet? Symtomen kan vara många – ofta kopplar vi inte ihop dem med brist på "solskensvitaminet".
Ny specialtidning: Träna hemma
Ny specialtidning: Träna hemma
Missa inte vår nya tidning "Träna hemma" som finns i butik nu! Här får du massor av tips och inspiration till effektiv träning utan gym. Dessutom får du en träningskalender och härligt gröna recept!
Smördegssnurror med ädelost och timjan
Smördegssnurror med ädelost och timjan
Så enkelt och så gott! De här snabblagade snurrorna passar utmärkt att ha med på utflykt eller som ett tilltugg före maten. Lite chili i fyllningen ger dem extra sting.
Sofias råd till träningssugna soffpotatisar
Sofias råd till träningssugna soffpotatisar
Träningsprofilen Sofia Åhman har hjälpt hundratusentals människor att snöra på sig träningsskorna och börja motionera. Har du fortfarande svårt att komma igång? Följ hennes kloka tips.
Maten som ger dig mer muskler
Maten som ger dig mer muskler
Äldre kvinnor som vill behålla – eller öka – sin muskelstyrka bör styrketräna två gånger i veckan och äta en kost rik på omega 3-fettsyror. Det visar en ny avhandling.

Filtrering

Kategori










Tagg


Skribent