Artiklar



Friskare hud nu!
Friskare hud nu!
Huden är vårt största organ och påverkas av både yttre och inre faktorer. Här får du de bästa tipsen för hur du håller huden fräsch och undviker för tidigt åldrande.
Mjuka kroppsbehandlingar
Här får du veta mer om sex mjuka kroppsbehandlingar där terapeuter med lätta beröringar försöker stimulera våra kroppar till självläkning.
13 sätt att bli naturligt pigg
Ginseng, guarana eller lunchpromenad ute i dagsljuset – det finns många naturliga uppiggare att välja bland.
Gå dig i form!
Promenader är inte bara en skonsam motionsform, utan passar alla, oavsett ålder och fysik. Här får du Let´s dance-vinnaren Annika Sjöös promenadguide.
Näring till tusen för en tia
Ibland kan det vara svårt att få pengarna att räcka till. Men misströsta inte, vi har knepen som får få slantar att räcka till många goda och nyttiga måltider.
Dansa dig i form
Låt dig ryckas med av gungande rytmer och få grym kondition på köpet. Här får du veta mer om fem härliga dansstilar.
Läsarnas recept
Har du goda vegetariska recept som du vill dela med dig av. I så fall är du välkommen att bidra till vår receptsamling. Gör så här:
6 steg som frigör spänningar
Per Söder yogade bokstavligt talat bort sin migrän för tio år sedan. Här visar han ett grundprogram som frigör spänningar i rygg, nacke och nervsystem.
Lär dig uppleva dina känslor
Att inte veta vad man känner ligger bakom många livsproblem, stora som små. Lär dig uppleva dina känslor med känslofokuserad terapi.
Föräldraskap under tre faser
Det händer mycket i barnets utveckling mellan skolåldern och övre tonåren. Här är några aspekter och råd för föräldrar att tänka på.
Stretcha efter jobbet
För mycket stillasittande kan ge dålig hållning och värk. Genom enkel styrketräning och stretching behåller du kroppens rörlighet och stärker svaga muskler.
Annikas 10 motivationstips
Ge dig själv chansen till en härlig nystart och skaffa dig nya hälsosamma vanor. Här får du dansläraren och hälsoinspiratören Annika Sjöös bästa motivationstips.
Njutningsfull viktkoll
Efter att ha jojobantat i 20 år tröttnade Katarina och bestämde sig för att testa något nytt. Med "energibalans tänket" och balansmåltiderna blev hon av med viktproblemen för gott!
Sov gott och bli en vinnare!
Främsta vinsten med god sömn är förstås att du slipper gå omkring och känna dig trött. Men det finns många fler sidovinster, här är några.
Sov bättre – helt naturligt
Det finns alternativ till sömntabletter och att räkna får. Prova dig fram bland örtpreparat, avslappning och nytänk.
Två övningar för ro och harmoni
Stoppa dina tankar och nå ökad medvetenhet med hjälp av två enkla övningar.
En grön minut mot stress!
Gå ut och njut av det härliga vintervädret! En enda minut räcker nämligen för att dämpa blodtryck, puls och stresshormoner.
En trendig böna
Har du också hakat på sojatrenden? I så fall skyddar du hjärtat och minskar cancerrisken – för att bara nämna några av hälsoeffekterna.
Upptäck de nya sojaprodukterna
Associerar du soja enbart till en flytande smaksättare? Då ska du prova trendig tempeh och tofu, för att inte tala om sojasnacks och alla nyttiga alternativ till mjölkprodukter.
Låt växtriket hjälpa dig
Här är de tio mest väldokumenterade naturliga hjälparna – som samtidigt hör till storsäljarna. Hitta medlet för dig och må bättre.

Filtrering

Kategori










Tagg


Skribent